bmw-ix-a-bmw-i4

Elektrická ofenziva a číslo jedna v prémiovém segmentu: BMW Group vykazuje v roce 2021 vysoké prodeje

BMW Group v loňském roce zaznamenalo značný meziroční nárůst prodejů o 8,4 procenta a zákazníkům po celém světě dodalo celkem 2 521 525 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce. Prodeje značky BMW dosáhly v loňském roce nového historického maxima ve výši 2 213 795 kusů (+9,1 %) a BMW se tak stalo vedoucí značkou globálního prémiového segmentu. V roce 2021 společnost více než zdvojnásobila prodeje čistě elektrických vozů na 103 855 kusů (+133,2 %).

„Navzdory omezeným dodávkám a pokračující pandemii koronaviru: V roce 2021 jsme dosáhli vynikajících prodejních výsledků díky výkonnosti našeho výrobního zázemí a prvotřídnímu modelovému portfoliu. Naše značky vykázaly řadu historicky nejlepších prodejních výsledků po celém světě – v čele se značkou BMW, která je jedničkou v globálním prémiovém segmentu,“ uvedl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. „V loňském roce se prodalo více než 100 000 čistě elektrických vozů, což je výsledek toho, že zvyšování prodejů elektromobility bylo naším jednoznačným cílem,“ pokračoval Nota.

BMW Group má dobrou pozici pro pokračování ziskového růstu v roce 2022
Společnost je ohledně letošního roku optimistická. „V roce 2022 chceme pokračovat v růstu ziskovosti a budeme systematicky rozšiřovat naši nabídku čistě elektrických modelů. V této oblasti jsme si stanovili obzvláště ambiciózní růstové cíle a chceme letos více než zdvojnásobit prodeje čistě elektrických vozidel oproti loňskému roku,“ dodal Nota.

Přečtěte si také:  Téměř čtvrtina českých společností z průzkumu Arvalu bude rozšiřovat vozový park, největší výzvou pro ně budou alternativní paliva

Systematická digitalizace zákaznického rozhraní připravuje cestu k prodejním úspěchům v budoucnosti

S uvedením BMW iX a BMW i4 BMW Group výrazně rozšířilo digitalizaci zákaznického rozhraní. Kromě nabídky intuitivní konfigurace, která zjednodušuje proces nákupu, lze například na domácím trhu BMW Group v Německu napříč celou modelovou řadou již nyní zakoupit online předkonfigurované nové vozy a novější ojeté automobily. Do roku 2025 plánuje společnost prodávat přibližně čtvrtinu svých vozů výhradně online.

Rozpoznávání servisních požadavků na základě dat z vozidel umožňuje proaktivní péči o zákazníky. Na základě těchto informací lze v případě potřeby zákazníka kontaktovat přímo a nebo, pokud je to možné, mu poskytnout pomoc na dálku, případně s ním v případě potřeby snadno a efektivně domluvit návštěvu servisu.

Nové aplikace My BMW/MINI nabízí ještě více doplňkových funkcí, jako je objednávání digitálních služeb nebo přístup k různým možnostem nabíjení, a poskytuje také přímý kanál k zákazníkům.

Prodeje BMW překonaly historické maximum z předkrizového roku 2019
Značka BMW zakončila rok 2021 s celosvětovým nárůstem prodejů o 9,1 % (na 2 213 795 vozů) oproti předchozímu roku. Díky mladé a atraktivní produktové řadě dosáhlo BMW historicky nejvyšších prodejních čísel.

Rok 2021 ovládla elektromobilní ofenzíva

V roce 2021 bylo již 13 procent celosvětově prodaných vozů BMW a MINI, tedy celkem 328 316 kusů (+70,4 %), elektrifikováno. V Evropě to bylo již více než 23 procent (225 415 kusů).

S 37 939 prodanými vozy BMW iX3* v roce 2021 byl přibližně každý desátý vůz BMW X3 dodaný zákazníkům po celém světě čistě elektrický. Ve stejném období se každý třetí zákazník na světě, který si koupil třídveřový model MINI, rozhodl pro čistě elektrickou variantu tohoto modelu* (34 851 kusů). Současně BMW i3, jediný čistě elektrický prémiový vůz na světě v segmentu kompaktních vozů, pokračoval v růstu i v devátém roce své existence: s 28 216 prodanými vozy se prodalo o 5,4 % více vozů BMW i3 než v předchozím roce.

Přečtěte si také:  Elektromobilita v Česku: 5 200 veřejných dobíjecích bodů pro 28 tisíc osobních bateriových elektromobilů, nejčastěji lze potkat Tesly

Koncem loňského roku uvedlo BMW Group na trh dvě klíčové inovativní vlajkové lodě: BMW iX a BMW i4. V roce 2022 společnost dále rozšíří svou elektrickou nabídku o čistě elektrické verze BMW řady 7 a BMW X1 a v roce 2023 o BMW řady 5. K nim se připojí další modely, včetně nástupce MINI Countryman a čistě elektrického Rolls-Royce Spectre.

Do roku 2023 bude mít BMW Group na silnicích alespoň jeden čistě elektrický model v přibližně 90 % svých současných tržních segmentů. Během následujících deseti let plánuje společnost prodat celkem přibližně deset milionů čistě elektrických vozidel.

Vozy Neue Klasse, které budou vybaveny výhradně čistě elektrickým pohonem, budou od poloviny desetiletí významně přispívat k celkovému objemu prodejů BMW Group.

Od roku 2030 budou všechny modely MINI vybaveny čistě elektrickým pohonem, přičemž stejně na tom bude také Rolls-Royce. Všechny budoucí nové modely BMW Motorrad v oblasti městské mobility budou taktéž čistě elektrické.

Další milník v úspěšném příběhu BMW M GmbH

S celkovým počtem 163 542 M modelů (+13,4 %) dodaných zákazníkům zaznamenalo BMW M GmbH opět rekordní prodeje v segmentu vysokovýkonných i výkonných vozů. Obzvláště dobře si vedly nové modely BMW M3 a BMW M4. Meziročně vzrostl také prodej modelů BMW X5 M a BMW X6 M. V segmentu výkonných vozů se na růstu podílely především nové deriváty BMW řady 4, a to zejména řada 4 Coupé. Rostoucí oblibě se těšily také modely X3 M40i* a X7 M50i*. V letošním roce k budoucímu úspěchu značky dále přispějí čistě elektrické modely BMW iX M60* a BMW i4 M50*.

Přečtěte si také:  "Plně nabito" za tři minuty. Rohlik.cz má elektromobily, kde místo nabíjení mění baterie

Každý desátý zákazník MINI na světě již jezdí čistě elektricky

V loňském roce dodala značka MINI zákazníkům 302 144 vozů, což je o 3,3 % více než v roce 2020. Přibližně 17 procent těchto vozů mělo elektrifikovaný pohon. Více než jeden z deseti zákazníků MINI se rozhodl pro čistě elektrické MINI: MINI Cooper SE* (34 851 kusů). Elektrické MINI je prodejně nejúspěšnějším modelem rodiny MINI a v roce 2021 bylo hnací silou značky, když dosáhlo celosvětového růstu o 98,2 procenta. Díky plánovanému přepracování modelové řady, rozšíření výrobních kapacit a rozvoji nových cílových skupin a trhů bude strategie MINI i nadále zaměřena na úspěšný a ziskový růst.